lördag 6 april 2013

Söndagsfoto - Fågel

Då var det dax att ta tag i söndagsfoto :)  de är så kul när man ser era inlägg ni gör. Idag är det då ordet fågel som gäller. Här kommer min tolkning:
Vid vår affär där vi brukar handla så finns det några björkar och i dem brukar kajorna samlas, de sitter där som om de vore ett möte av något slag :) och vad vet vi? hihi kan ju va de.
 Även i år kom vår "blåmes" till äppleträdet :) undra just om hon bygger bo.
 Eftersom jag haft svårt att få till några bra fågelbilder (hade hoppats på att få någon trana på bild, men de har inte kommit till oss ännu) så tog vi en sväng till Ramnasjön som ligger i Borås och där finns det alltid trogna fåglar som man kan fotografera :) tur för mej det.




Nu är det ni som får visa mej lite fåglar. Väntar med spänning :) Lycka till och nästa vecka blir det ordet "pyssel" som jag vill att ni tolkar.



10 kommentarer:

Anette sa...

Inte nog med att många fåglar börjar synas nu, de låter dessutom. Ljud som är så efterlängtat!
/Anette

ritva sa...

Ihania lintukuvia.Hyvää pyhäpäivää ♥

Mia sa...

Så vackra fåglar, fjäderprakten bjuder verkligen på många färger. Och kajorna har säkert kafferep :)
Ha en fin söndag

Lisa sa...

Jag gillar blåmesen bäst! :)
Vad är det för en fantastisk fågel du har överst bland änderna? Har aldrig sett någon sådan. Verkligt fin! Kanske jag hänger på denna veckas fotoutmaning, jag gillar ju fåglar!

Kram, Lisa

nattugglan sa...

så fina bilder..dendär fågeln som va i regnbågensfärger va ju vacker..Jag tycker det va lite svårt..med fåglar.. jag har för dålig kamera att ta nära bilder..de är oftas för lååångt bort, fågeln som man skulle kunna ta av,.,,men vi får se vad jag hittar..

Irma sa...

Hei Susanne olet laittanut kauniita lintu kuvia! Halit ♥

ulla laiho sa...

Mandarinanden är läcker, nästan sagolik. Det brukar vara en bland gräsänderna här i Nynäshamn.

Grannen har en massa kajor vid sitt fågelmatbordet. Ibland när de flyr upp i en björk i skogen bakom vårt hus har jag sett, att de sitter två och två tillsammans trots att det totalt sett är en stor flock - väldigt intressant.

Det var fina bilder du visar!

Anjas Hill sa...

Vilka fina fågelbilder du visar Suss! Själv har jag inte varit så bra på att fånga fåglar i kameran -kanske för att jag är inte helt återsdtälld ännu./ Anja

Charlotta sa...

Blåmesar finns det gott om hos mej med. Men här har de inte lärt sig hantera sekatören. Jag får själv klättra upp i träden för att beskära. ;)

Britt sa...

Härligt att de börjar att återvända//Britt