lördag 8 december 2012

Söndagsfoto - ELD

Veckorna går så fort och nu har vi söndag igen och de betyder fotoutmaning. Denna veckan blir det ordet ELD som då ska tolkas. 
Min tolkning blir:
Eftersom det är andra advent passar det ju bra med att tända 2 ljus i adventstaken.
Och så är det ju så väldigt kallt ute så kaminen går i ett :) det blir så varmt och mysigt när det brinner en eld och det sken de ger.
Nu väntar jag med spänning på vad ni kan tänkas hitta på. Lycka till!

Nästa vecka tänkte jag att vi ska tolka ordet "Spår"


10 kommentarer:

Veronica sa...

Vackert och hemtrevligt med brasa i kaminen! Kul med olika teman på bloggarna. Denna vecka hänger jag inte med men kanske nästa söndag! Nu när jag lagt till mig som följare så.....

//Veronica

ritva sa...

Hyvää 2 adventtipäivää.Halit ♥

Mia sa...

Tänk att elden är så fashinerande att se på, lågan kan man lätt fasta vid når man först börjar se på dens dans :)

Lisa sa...

Jaa, elda behöver man verkligen nu! Fy så kalllt och otäckt det blev. Ett par minus räcker för min del, vi hade -19 i morse :(
Ha en fin 2:a advent!

Kram, Lisa

Charlotta sa...

Det är så gott när brasan brinner efter att man varit ute i vinterkylan. Och adventsljusen ger härlig mysstämning. :)

Ha en go fortsättning på söndagen!

AnnA sa...

Hej!
Mittemellan arbetspassen visar jag några eldfängda bilder.
Ha en fortsatt skön söndag!
hälsn
AnnA

sylvi sa...

Takkatuli lämmittää, ja kynttilänvalo luo tunnelmaa.
Kaunis kuva. hyvää 2:adventti-iltaa
halauksin♥

Irma sa...

Kauniita tulikuvia sinulla:) Halit.

Mia sa...

har haft problem med bildplats på min blogg men jag hoppas få tid att lösa det så jag kan delta i dina fotoutmaningar.
Mysigt att tända ljus och brasa ....vi har just nu snöoväder på österlen men jag kom till jobbet ...får se om man kommer hem sen igen....

Anjas Hill sa...

Visst är det den givna elden så här års..../Anja