lördag 24 november 2012

Söndagsfoto - Rost

Idag har jag ju valt ordet "Rost". 
För mej är rost något vackert om de finns på rätt ställe, rost på bilen är ju inte så kul. Men en gammal lykta som hänger hos mina föräldrar år så vacker och är så väldigt rostig, man ser att den hängt med ett tag och visst är den charmig.

Kunde inte heller låta bli att fota soluret som står hemma hos dem. Den har de haft så länge jag kan minnas och det är rätt länge det. Tycker det är så kul att de bevarat den














Så! nu är jag nyfiken på vad ni har för "rost" tolkning.
Ni får naturligtvis lägga in er tolkning när som helst under kommande vecka, det är helt ok. Huvudsaken är att man gör sin egen tolkning :) Ni får också gärna tolka det med böjning på ordet jag ger.
Eftersom jag är så ny med att hålla i sådana här evangemang är det alltid bra när man får frågor, sådant uppskattar jag verkligen. Ni som vill ha en logga kan använda den bild jag lagt på högersidan i spalten på min blogg.
Nästa vecka blir ordet "gömd".
Lycka till och jag hoppas ni tycker det är lika kul som jag.



22 kommentarer:

Meta sa...

Visst är det härligt med rost! vi är nog många som älskar det.
Hade också ett rostigt solur, det tyckte inte min man om så han fixade det svart, får väl vara ok då Bara han inte ger sig på andra rostiga saker!
Har du inte glömt Mister Linky så vi kan lägga till oss!
Kram Meta

ritva sa...

Kauniita nuo ruosteisetkin ovat.Halit ♥

AnnA sa...

Spännande tema, Suss! Som du kanske förstått faller även jag för rostigheter. Får se vad som hinns med att skickas hit under söndagen.Inte mycket dator under helgen sas.
Ha det så gott så länge!
hälsningar
AnnA

Gunilla sa...

Härligt med rost i trädgården .
Det passar så bra tillsammans med grönskan.

Trevlig fortsättning på Söndagen.

Ewa`s Galleri sa...

Älskar rost ,och hänger på
Ha en skön dag

Charlotta sa...

Jag gillar verkligen ditt solur som visar hur det har tjänat genom åren oavsett årstid. Märkt av tiden som det är till för att visa.

Rost är vackrast genom kameralinsen tycker jag. Ju mer jag fotar desto vackrare blir det, man lär sig se rosten med andra ögon helt enkelt. :D

sylvi sa...

Hienosti kuvattu ja tulkittu ruste.
Aurinkokello on yli 50v vanha.
Halit! ♥ ♥

November- symra sa...

Rusen fjøslykt og solur. Fiint i Hagen.. Jeg har valgt en bildeserie fra i fjor høst. En strandtur. Et rustet naust og andre rustne gjenstander, men også noen fargeklatter i fjæra...

Cika sa...

Rostiga saker är så vackra! KUl tema : )
/Cika

Meta sa...

Hej! Hur jag än försöker så kan jag inte lägga in min URL vet inte vad jag gör för fel????
Meta

Meta sa...

Försök gärna, det är nåt med URL. numret som inte funkar hos mig.
Kram Meta

Meta sa...

Tack för hjälpen! Vad var det för fel, vet du det?Har Mail. metacold@hotmail.com så kan du svara där.

Margot sa...

Härligt med rostiga grejer i trädgården!
Ha en fin kväll!
Kram Margot

Jannibele sa...

Så spennende med rust som tema hos dere i dag:)Har sendt mitt bidrag. Takk for inspirasjon. Ha en rustig søndag!

Rosor och Pioner sa...

Vilken charmig rostig lykta.
Ha en fin kväll
Kram

Monica sa...

Rost, rost, rost var passar det väl bättre än bland alla vackra växter i våra trädgårdar!
Tjingeling

AnnA sa...

...i elfte timmen visar jag lite rostigheter...
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

Lisa sa...

Soluret gillar jag speciellt. Så vackert med rost och ärg!

Kram, Lisa

Anjas Hill sa...

Hejsan! jag hoppar gärna på söndagstemat men nu är det för sent att hänga på med "Rost"!/Anja

Anjas Hill sa...

Nu, när jag läste igenom lite noggrannare såg jag att det går bra att lägga fotot även nu! Ajaj kapten!Nu gör jag det!/Anja

Vivian Tisting sa...

Kul, detta hakar jag på.
Ha en skön vecka,
Vivian

Sirpa Kärki sa...

Rost rimmar på frost. Kul utmaning. Ska bara hinna ut med kameran någon dag när jag hinner mitt på dagen. Inte många ljusa timmar på dygnet nu. Undrar hur alla rötter mår?